Makluman: Notis Naik Taraf Sistem (16-18 Jun 2025).

Makluman: Notis Naik Taraf Sistem (16-18 Jun 2025).

Ketahui info lanjut.

Makluman: Penamatan Pembayaran Cek untuk Pengguna. Ketahui info lanjut.

Makluman: Penamatan Pembayaran Cek. Ketahui info lanjut. Ketahui Lebih.

Soalan Lazim

Aplikasi Hotlink - Log masuk & Akses

  • Anda boleh log masuk menggunakan nombor Hotlink anda (MSISDN) dan TAC (Kod Pengesahan Berasaskan Masa) yang akan dihantar ke nombor mudah alih berdaftar anda. Jika anda disambungkan ke rangkaian data Maxis, aplikasi tersebut mungkin akan log masuk anda secara automatik.

  • Jika anda log masuk menerusi rangkaian data kami, aplikasi ini secara automatik akan log masuk anda mengikut nombor telefon anda.

  • Tidak, setiap log masuk terikat kepada satu nombor Hotlink sahaja. Anda hanya boleh melihat dan mengurus satu akaun Hotlink bagi setiap sesi log masuk. Jika anda mempunyai beberapa nombor Hotlink, anda perlu log keluar dan log masuk semula dengan setiap nombor tersebut untuk mengakses akaun-akaun itu.

  • TAC (Kod Pengesahan Berasaskan Masa) menyediakan lapisan keselamatan tambahan untuk memastikan bahawa hanya pengguna yang dibenarkan boleh mengakses akaun. Ini akan membantu melindungi maklumat peribadi anda dan butiran akaun.

  • Tidak, anda tidak boleh berkongsi TAC anda dengan sesiapa pun, bahkan dengan mereka yang mengaku sebagai kakitangan Maxis atau Hotlink. TAC ialah ciri keselamatan yang direka untuk melindungi akaun anda dan berkongsinya boleh membenarkan akses tanpa kebenaran kepada maklumat akaun, baki dan perkhidmatan anda.

  • Ya, selagi talian telefon anda aktif, anda boleh log masuk ke apl walaupun anda kehabisan kredit.

  • Atas sebab keselamatan, aplikasi akan log keluar secara automatik selepas 14 hari. Anda perlu log masuk semula.

  • Selagi talian telefon anda aktif atau tidak aktif, anda boleh log masuk ke aplikasi.

  • Jika anda disambungkan ke internet melalui rangkaian data Maxis kami, aplikasi akan bersambung terus apabila anda melancarkannya. Jika anda menggunakan sambungan Wi-Fi, anda perlu memberikan pengesahan menggunakan TAC.

  • Jika anda telah bertukar daripada pascabayar kepada prabayar, sila gunakan aplikasi Hotlink hanya pada hari berikutnya. Profil pascabayar anda mesti dikosongkan sebelum profil baharu untuk prabayar boleh dibuat.

  • Pastikan anda telah mengklik "Minta TAC." Jika anda masih belum menerimanya, cuba tukar kepada sambungan internet lain atau hubungi sokongan pelanggan untuk mendapatkan bantuan.

Tetapan Bahasa

  • Bahasa aplikasi Hotlink mengikut pemilihan bahasa peranti anda:

    • Jika peranti anda ditetapkan kepada Bahasa Inggeris, aplikasi akan dipaparkan dalam Bahasa Inggeris.
    • Jika peranti anda ditetapkan kepada Bahasa Cina, aplikasi akan dipaparkan dalam Bahasa Cina (menu utama sahaja; banner dan sub-menu adalah dalam Bahasa Melayu).
    • Untuk semua tetapan bahasa lain, aplikasi akan dipaparkan dalam Bahasa Melayu.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Perlu menghubungi kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Hotlink