Makluman: Penamatan Pembayaran Cek untuk Pengguna. Ketahui info lanjut.

Makluman: Penamatan Pembayaran Cek. Ketahui info lanjut. Ketahui Lebih.

Soalan Lazim

Perantauan Data

  • Data Perantauan membolehkan anda menggunakan internet mudah alih, aplikasi, dan MMS di luar negara dengan menyambung ke rangkaian rakan kongsi kami.

  • Bagi pelanggan Hotlink Prepaid, perantauan antarabangsa anda diaktifkan secara automatik

    Untuk pelanggan Hotlink Postpaid, anda boleh mengaktifkan Perantauan Antarabangsa pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja (di dalam dan luar negara) melalui Easy Menu:

    • Hanya dail *100#, 
    • pilih Perantauan Antarabangsa, 
    • pilih mana-mana Negara, 
    • pilih lagi Perantauan Antarabangsa 
    • pilih Aktif.
  • Bagi pelanggan Hotlink Prepaid, anda memerlukan baki kredit minimum RM10 untuk menggunakan perantauan data.

    Untuk pelanggan Hotlink Postpaid, anda hanya perlu memastikan talian anda sentiasa aktif.

  • Ya, anda perlu mengaktifkan tetapan perantauan data dalam telefon anda untuk menggunakan data apabila anda berada di luar negara.

    *Langkah untuk mengaktifkan data mungkin berbeza tertakluk kepada model telefon bimbit.

  • Jika anda dalam perjalanan, anda akan menerima SMS selamat datang daripada Hotlink semasa ketibaan anda atau apabila anda menghidupkan Hotlink Mobile anda. Ia dinyatakan dalam SMS sama ada pas Data Roam tersedia di negara tersebut.

    Anda juga boleh mengetahui di sini.

  • Anda juga boleh mengetahui sama ada perayauan data tersedia di negara yang anda lawati di sini.

    Perayauan data telah dimatikan di beberapa negara kerana tiada pas perayauan data yang mampu bilik. Anda boleh terus berhubung dengan panggilan dan SMS pada kadar bayar setiap penggunaan atau menggunakan cara alternatif lain untuk sambungan data.

  • Ya, Bayaran dikenakan kecuali apabila anda mengaktifkan Pas Data Perantauan (tersedia untuk 100+ negara) Tanpa pas, kadar piawai akan dikenakan.

    Penting:
    Jika anda mengaktifkan data perantauan, peranti anda akan disambungkan ke rangkaian perantauan secara automatik dan pas data anda akan diaktifkan. Untuk semak ketersediaan perantauan & kadar, klik di sini.

  • Jika anda tidak boleh menggunakan data perantauan, cuba langkah penyelesaian ini:

    Aktifkan Data Perantauan pada peranti anda (mudah alih atau tablet)

    • Pergi ke Tetapan peranti anda > Rangkaian Mudah Alih dan pastikan Data Perantauan diaktifkan.


    Pilih Rangkaian Secara Manual

    • Pergi ke Tetapan > Rangkaian Mudah Alih > Pengendali Rangkaian dan pilih rangkaian tersedia yang berbeza.


    Set Semula Tetapan Rangkaian

    • Pada iPhone: Tetapan > Umum > Pemindahan atau Set Semula iPhone > Set Semula > Set Semula Tetapan Rangkaian.
    • Pada Android: Tetapan > Sistem > pilihan Set Semula > Set Semula WiFi, mudah alih & Bluetooth.


    Semak Tetapan APN

    • Pastikan Nama Titik Akses (APN) pembekal anda dikonfigurasi dengan betul ke UNET.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Perlu menghubungi kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Hotlink