Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik

Kaji Selidik Sukarelawan SKMM, 8 Nov - 31 Dis | Klik 

sini.

Hotlink Online Store kini dibuka sepanjang masa! Klik untuk peranti terkini & PENGHANTARAN PERCUMA.

Hotlink Online Store buka 24 jam. PENGHANTARAN PERCUMA!

Soalan Lazim

Perantauan Data

  • Perantauan Data membolehkan pelanggan mempunyai akses kepada Internet, WAP dan juga MMS pada telefon bimbit mereka semasa berada di luar negara.

  • Bagi pelanggan Hotlink Prepaid, perantauan antarabangsa anda diaktifkan secara automatik

    Untuk pelanggan Hotlink Postpaid, anda boleh mengaktifkan Perantauan Antarabangsa pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja (di dalam dan luar negara) melalui Easy Menu:

    • Hanya dail *100#, 
    • pilih Perantauan Antarabangsa, 
    • pilih mana-mana Negara, 
    • pilih lagi Perantauan Antarabangsa 
    • pilih Aktif.
  • Bagi pelanggan Hotlink Prepaid, anda memerlukan baki kredit minimum RM10 untuk menggunakan perantauan data.

    Untuk pelanggan Hotlink Postpaid, anda hanya perlu memastikan talian anda sentiasa aktif.

  • Ya, anda perlu mengaktifkan tetapan perantauan data dalam telefon anda untuk menggunakan data apabila anda berada di luar negara.

    *Langkah untuk mengaktifkan data mungkin berbeza tertakluk kepada model telefon bimbit.

  • Ya. Penggunaan perkhidmatan perantauan data akan dikenakan caj dalam bentuk data pas seperti pas DataRoam.

    Caj yang dikenakan tertakluk kepada jenis data pas yang ditawarkan di lebih 100 negara.

    Langgan pas data adalah secara automatik, jika ada telah mengaktifkan perantauan data pada telefon mudah alih anda dan menggunakannya pada operator yang ditentukan. Untuk senarai negara dengan tawaran pas data dan jumlah caj, semak di sini.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Perlu menghubungi kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Hotlink