Makluman: Notis Naik Taraf Sistem (16-18 Jun 2025).

Makluman: Notis Naik Taraf Sistem (16-18 Jun 2025).

Ketahui info lanjut.

Makluman: Penamatan Pembayaran Cek untuk Pengguna. Ketahui info lanjut.

Makluman: Penamatan Pembayaran Cek. Ketahui info lanjut. Ketahui Lebih.

Soalan Lazim

Tambah Nilai - SOS Top Up

  • Hotlink SOS Top Up ialah perkhidmatan yang memberikan anda kredit kecemasan apabila baki anda rendah atau tidak mencukupi.

  • Untuk layak, anda mestilah:

    • Mempunyai tempoh perkhidmatan sekurang-kurangnya 1 bulan
    • Memenuhi kriteria lain seperti sejarah tambah nilai dan penggunaan
  • Ya, terdapat caj perkhidmatan untuk menggunakan perkhidmatan SOS Top Up. Jumlah kredit yang diberikan serta caj perkhidmatan akan dinyatakan dengan jelas dalam SMS yang anda terima. Jumlah ini akan dikumpul daripada tambah nilai seterusnya.

  • Ya, tempoh sah anda akan dipanjangkan bergantung kepada jumlah kredit yang diterima.

  • Anda akan menerima tawaran SOS Top Up melalui SMS apabila kredit anda rendah atau tidak mencukupi untuk membuat pembelian. Jika perkhidmatan mudah alih anda menjadi tidak aktif, anda akan menerima tawaran lanjutan tempoh sah untuk membantu mengaktifkan semula nombor anda.

    Sebagai alternatif, anda boleh meminta SOS Top Up pada bila-bila masa dengan mendail *100# atau melalui aplikasi Hotlink.

  • Anda boleh memohon beberapa kali, dengan syarat anda telah membayar balik sepenuhnya baki tertunggak dan caj perkhidmatan sebelum ini.

  • Bayaran balik adalah automatik. Pada tambah nilai anda yang seterusnya, jumlah tertunggak SOS Top Up (kredit yang diberikan + caj perkhidmatan) akan ditolak secara automatik daripada jumlah tambah nilai anda.

  • Anda akan menerima SMS yang menyatakan bahawa jumlah SOS Top Up tertunggak telah berjaya ditolak daripada baki kredit anda.

  • Auto-Kredit SOS Top-up adalah perkhidmatan tambahan pilihan yang mengautomasikan proses kredit. Apabila Auto-Kredit diaktifkan, anda tidak perlu menerima tawaran SOS Top Up secara manual kerana kredit akan diberikan secara automatik berdasarkan kelayakan anda.

  • Anda akan menerima jemputan untuk melanggan Auto-Kredit SOS Top Up selepas anda berjaya menggunakan perkhidmatan SOS Top Up biasa.

  • Untuk berhenti melanggan, hantar OFFAUTO ke 20505.

  • Hantar STOPSMS ke 20505 untuk berhenti menerima tawaran kami. Untuk mula menerima semula, hantar STARTSMS ke 20505.

  • Jumlah yang ditawarkan adalah berlainan bagi setiap individu, kerana ia berdasarkan kriteria kelayakan individu yang ditetapkan oleh Hotlink.

  • Baki Tertunggak SOS hanya akan ditolak apabila tambah nilai dilakukan dengan kaedah berikut:

    • Tiket Tambah Nilai Fizikal
    • eReload
    • Muat Semula Bank
    • Muat Semula Aplikasi Hotlink
    • eDompet iaitu; Boost atau TnGo
  • Selain tempoh akaun Hotlink yang diperlukan, kelayakan untuk perkhidmatan SOS Top Up juga bergantung kepada kriteria lain yang mungkin berubah dari semasa ke semasa. Faktor utama termasuk kekerapan tambah nilai dan sejarah penggunaan anda. Untuk meningkatkan peluang anda layak pada masa hadapan, teruskan tambah nilai secara berkala dengan Hotlink.

  • Tidak, penggunaan SOS Top Up tidak membenarkan penggunaan internet mudah alih apabila status tidak aktif.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Perlu menghubungi kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Hotlink