Hotlink Rewards

Cara menikmati promosi

Selamat datang ke Program Hotlink Rewards BAHARU!

Sebagai pelanggan Hotlink, anda akan mengumpul Mata Ganjaran apabila:

  1. Melanggan Pas Bulanan MI di aplikasi Hotlink RED
  2. Menebus Mata Ganjaran daripada Ganjaran Harian dan/ atau Hadiah Misteri, dengan hanya log masuk ke aplikasi Hotlink RED setiap hari

Mata Ganjaran yang dinikmati daripada Ganjaran Harian adalah bergantung kepada peringkat anda; Perak atau Emas.

Apakah maksud peringkat?

Ganjaran Hotlink BAHARU mempunyai 2 peringkat. Maju ke peringkat seterusnya dengan hanya log masuk ke aplikasi Hotlink RED setiap hari, atau melanggan Pas-pas Bulanan MI untuk mendapatkan Mata Ganjaran percuma. Pembelian Pas-pas MI terpilih pula akan secara automatik menaik taraf anda ke peringkat Emas!

Terdapat 2 peringkat untuk Ganjaran Hotlink BAHARU;

  1. Perak (0 hingga 59 mata) – Nikmati 3 Mata Ganjaran daripada Ganjaran Harian dan juga peluang harian untuk membuka Hadiah Misteri!
  2. Emas (60 mata dan ke atas) – Nikmati 6 Mata Ganjaran daripada Ganjaran Harian dan juga peluang membuka Hadiah Misteri! Sebagai ahli Emas anda juga menikmati peluang untuk mendapat hadiah eksklusif daripada kotak Hadiah Misteri!
Apakah maksud Ganjaran Harian?

Ganjaran Harian adalah Mata Ganjaran harian yang boleh ditebus dengan membuka muka web Rewards di aplikasi Hotlink RED BAHARU. Klik pada butang CLAIM untuk menerima Mata Ganjaran percuma anda. Mata ganjaran harian anda akan dikemas kini secara harian, jadi log masuk setiap hari untuk menikmati ganjaran!

Apakah maksud Hadiah Misteri?

Hadiah ini adalah kejutan harian khas untuk anda, daripada kami. Cuma buka laman Ganjaran aplikasi Hotlink RED dengan menyentuh butang CLAIM. Periksalah setiap hari kerana anda mungkin memenangi Mata Ganjaran ekstra atau hadiah hebat yang lain!

Apakah maksud dan tujuan Mata Ganjaran?

Mata Ganjaran BAHARU membolehkan anda membuat pilihan penebusan daripada katalog ganjaran kami. MI percuma, baucar dan diskaun hebat khas untuk anda boleh ditebus dalam tempoh promosi.

Adakah Mata Ganjaran saya mempunyai tarikh luput?

Ya, Mata Ganjaran akan dikemas kini semula menjadi kosong pada setiap penghujung bulan.

Bagaimanakah cara untuk melihat keterangan dan tarikh luput ganjaran?

Hanya pilih tab muat turun untuk melihat keterangan, tarikh luput dan status ganjaran anda.

Apakah yang akan terjadi jika ganjaran tidak digunakan sebelum tarikh luput?

Ganjaran akan dikira luput dan tidak boleh ditebus. Namun, anda boleh menebus ganjaran semula setelah mengumpul mata ganjaran yang mencukupi.

Apakah yang akan terjadi setelah promosi berakhir?

Semua Mata Ganjaran dikira sebagai luput dan akan dikemas kini semula menjadi kosong.

Apakah yang akan terjadi kepada ganjaran yang ditebus setelah promosi selesai?

Ganjaran yang telah ditebus mempunyai tarikh luput yang berbeza daripada tempoh promosi. Untuk melihat status ganjaran tertentu, pergi ke tab “Downloaded” dan pilih ganjaran yang mahu disemak.

Adakah saya layak menyertai program Ganjaran sebagai bukan pelanggan Hotlink?

Tidak, anda mestilah pelanggan Hotlink yang mempunyai aplikasi Hotlink RED.

Adakah kadar pelan saya layak untuk Program Ganjaran ini?

Program Ganjaran Hotlink Baharu ini terbuka untuk semua kadar pelan kecuali sim Hotlink Tourist.

Bagaimanakah cara untuk menyertai Program?

a. Pastikan anda memuat turun aplikasi Hotlink RED.
b. Langgan mana-mana pas bulanan yang layak di aplikasi Hotlink RED dan nikmati Mata Ganjaran setelah pembelian berjaya, atau dapatkan Mata Ganjaran dengan log masuk harian anda ke aplikasi Hotlink RED.
c. Anda boleh menyemak Mata Ganjaran terkumpul dan kemajuan anda di bahagian “REWARDS” aplikadi Hotlink RED.
d. Anda boleh mula menebus ganjaran daripada Rewards Catalogue setelah mata ganjaran anda mencukupi.

Apakah saluran pembelian yang sah untuk promosi?

Anda mestilah membuat pembelian daripada aplikasi Hotlink RED atau Hero App.

Di manakah saya boleh mendapatkan Mata Ganjaran?

Mata Ganjaran akan dikreditkan serta-merta setelah pembelian mana-mana pas yang bernilai RM35 dan ke atas berjaya. Anda juga akan mendapat Mata Ganjaran harian dengan hanya log masuk ke aplikasi Hotlink RED.

Bagaimanakah cara menebus ganjaran saya?

i. Sentuh pada Rewards Catalogue di muka web Rewards.
ii. Sentuh pada ganjaran yang ingin ditebus (pas-pas MI atau Tawaran)
iii. Untuk MI Rewards:

  • Pas-pas boleh diaktifkan serta-merta selepas pengaktifan.
  • Hanya 1 pas boleh diaktifkan setiap hari.
  • Status dan tempoh sah boleh disemak di muka web Internet Balance anda di laman web utama.


iv. Untuk Promosi, Baucar dan Ganjaran Bukan MI:

  • Klik “Download Deal”
  • Klik tab “Downloaded” untuk menyemak ganjaran yang telah ditebus.
  • Klik Pada Rewards untuk melihat status, tempoh sah, serta terma dan syarat.
  • Baca keterangan dengan teliti kerana setiap ganjaran mungkin mempunyai cara penebusan yang berbeza. Berikut merupakan beberapa cara penebusan yang mungkin anda alami ketika menebus ganjaran anda.
    • E-vouchers: Klik pada pautan laman web peniaga yang tertera di muka web ganjaran. Masukkan kod bar di bahagian semak keluar untuk penebusan.
    • Peniaga Runcit: Tunjukkan kod bar dan minta mereka mengklik butang “redeem”. Kod bar hanya boleh digunakan sekali dan jika skrin memaparkan “redeemed”, penebusan tidak boleh dibatalkan walaupun pelanggan menekan butang penebusan secara tidak sengaja.
    • Penghantaran ganjaran: Ejen Perkhidmatan Pelanggan Hotlink akan menghubungi anda untuk mendapatkan nombor kod bar. Selepas disahkan, anda perlu memberikan alamat anda untuk tujuan penghantaran.