Amaran: Waspada

Amaran: Waspada

Penipuan SMS yang mengaku sebagai Maxis

Atas arahan SKMM, mulai 2 Mei 2023, SMS dengan pautan URL di antara individual akan disekat.

SMS dengan pautan URL akan disekat mulai 2 Mei 2023.

Baca Lebih Lanjut

Kemas Kini Penting: Tukar ke Terma Syarat Am Perkhidmatan - Pengguna Hotlink. Ketahui Lebih Lanjut.

Pengguna Hotlink: Terma & Syarat Dikemaskini. Ketahui Lebih.

Soalan Lazim

Maxis TV - General

  • Maxis TV akan dikenali sebagai Maxis Lifestyle bermula 6 Februari 2024 dan selanjutnya

    Maxis TV (dahulunya dikenali sebagai Maxis TV) menawarkan anda rancangan TV, drama dan filem kegemaran anda dengan pengalaman hujung ke hujung terhebat daripada penerokaan, langganan dan penggunaan daripada pembekal penstrim video berbeza. Untuk info lanjut, layari sahaja laman web Maxis TV https://tv.maxis.com.my/

    Secara alternatifnya, anda boleh log masuk dengan menggunakan nombor telefon atau emel anda (hanya untuk sooka) menerusi aplikasi atau laman web Pembekal Kandungan untuk menikmati penstrim.

  • Maxis TV menawarkan:

    1. Pas acara langsung dengan data mudah alih
      • 1 pas acara langsung pada harga RM 9.90
    2. Pembaharuan bulanan dengan data mudah alih
      • Akses 30 hari pada harga RM9.99 atau bermula daripada RM15.90 untuk sooka
  • Anda boleh menikmati strim untuk kandungan berkualiti tinggi daripada pelbagai rakan dengan pilihan untuk membeli pas tunggal atau pakej pelbagai dengan data mudah alih dengan Maxis billing atau kredit Hotlink.

    Anda boleh menonton filem, drama dan rancangan TV secara mudah alih di mana jua, setiap masa, dalam pelbagai peranti seperti telefon pintar, tablet dan laptop.

  • Semua pelanggan Maxis dan bukan Maxis dengan pilihan untuk menaik taraf ke:
    Pelanggan Maxis postpaid : Bil Maxis bill
    Pelanggan Hotlink postpaid : Bil Hotlink Postpaid
    Hotlink prepaid: Kredit Hotlink
    Kad kredit atau kad debit : Pilihan ini tidak boleh didapati di Maxis Lifestyle efektif 6 Feb 2024. Pelanggan dengan bayaran pilihan adalah dinasihatkan untuk menukar pilihan pembayaran daripada Kad Kredit/Debit untuk "Membayar dengan Maxis/Hotlink atau dikenali sebagai pengebilan Direct Carrier

  • Anda boleh membeli pas satu masa dan pas pembaharuan bulanan dengan data mudah alih di aplikasi Maxis, aplikasi Hotlink, aplikasi Hotlink Postpaid atau laman web https://tv.maxis.com.my/

    Secara alternatifnya, anda boleh melanggan pas pembaharuan bulanan tanpa data mudah alih di laman web atau aplikasi pembekal kandungan.

  • Selepas pas pengaktifan anda diaktifkan, pergi sahaja ke rancangan TV atau filem dan tapis berdasarkan pembekal kandungan anda telah melanggan. Klik mana-mana rancangan atau filem kegemaran anda untuk menikmati penstriman.

    Secara alternatifnya, anda boleh menikmati penstriman video menerusi aplikasi atau laman web pembekal kandungan. Hanya pastikan anda memiliki kesalinghubungan data mudah alih untuk menikmati penstriman menggunakan data yang tersedia.

    Untuk sooka, anda dikehendaki untuk melengkapkan pendaftaran selepas pas pengaktifan anda berjaya dengan langkah dibawah:

    1. Pilih mana-mana program atau rancangan daripada sooka di Maxis TV dan klik tonton
    2. Anda akan dibawa ke pendaftaran akaun dengan sooka
    3. Sebaik sahaja akaun anda telah dicipta, anda mungkin sekarang boleh strim mana-mana rancangan atau program di Maxis TV atau menerusi aplikasi atau laman web sooka.
  • Maaf, anda tidak boleh menggunakan perkhidmatan Maxis TV bila anda di luar negara.

  • Data yang diberi adalah untuk kegunaan spesifik kepada penggunaan penstriman Pembekal Kandungan.

  • Jika kuota data mencapai penggunaan penuh, semua penggunaan penstriman tambahan akan ditarik balik daripada pelan internet mudah alih sedia ada.

  • Anda hanya boleh melanggan 1 pas pada satu masa. Anda boleh membeli pas baharu sebaik sahaja langganan terdahulu telah tamat.

    Kami mengesyorkan anda untuk membeli pas tambahan pembelian daripada pembekal kandungan berbeza untuk menikmati penstriman pelbagai kandungan.

  • Anda perlu membatalkan langganan bulanan pembaharuan auto terlebih dahulu. Anda hanya boleh langganan 1-kali selepas langganan bulanan pembaharuan auto tamat.

    *Pas Pelbagai tidak sah untuk sooka

  • Ya, anda boleh. Walau bagaimanapun, membeli pelbagai pas sekali guna tidak dibenarkan

  • Anda boleh membeli pas pelbagai daripada pelbagai rakan tapi bukan daripada rakan yang sama.

    Membeli pelbagai pas Pembaharuan Bulanan daripada Pembekal Kandungan adalah tidak dibenarkan.

  • Pas percubaan percuma hanya boleh didapati untuk pas bulanan (untuk tunggal atau kombinasi 2 pembekal kandungan). Sebaik sahaja pas tamat, langganan anda akan ditukar secara automatik ke pas pembaharuan bulanan dengan yuran langganan bulanan.

    Jika anda sedang menggunakan pas percubaan bulanan atau pembekal kandungan tunggal, langganan anda akan diperbaharui ke pas pembaharuan bulanan pada harga RM9.99.

    Jika anda sedang menggunakan pas percubaan bulanan atau kombinasi 2 pembekal kandungan, langganan anda akan dibaharui ke pas pembaharuan bulanan pada harga RM18.

  • Ya, anda akan menerima peringatan SMS sebelum tempoh percubaan anda tamat.

  • Tempoh percubaan anda akan ditamatkan. Anda hanya boleh melanggan pas pembaharuan bulanan anda selepas ditukar ke Postpaid.

  • Hanya pelanggan baharu untuk pas pembaharuan bulanan boleh menikmati pas percubaan percuma.

  • Maxis menawarkan pas pembaharuan bulanan dengan akses premium ke perkhidmatan kandungan dan data mudah alih. Tawaran menerusi Pembekal Kandungan hanya menyediakan akses premium.

  • Anda telah menamatkan langganan pas pembaharuan daripada aplikasi VIU, sebaik sahaja penamatan langganan sedia ada, anda boleh melanggan pas pembaharuan bulanan dengan data mudah alih daripada laman web Maxis TV.

  • Anda telah menamatkan langganan akses bulanan daripada aplikasi sooka dan sebaik sahaja langganan sedia ada telah tamat, anda boleh melanggan akses bulanan dengan data mudah alih daripada laman web Maxis TV.

  • Ya, anda akan menerima notifikasi SMS selepas pembaharuan yang berjaya. Caj akan dipaparkan pada invois Maxis atau e-statement Hotlink anda.

  • Pas Sekali Guna akan tamat secara automatik selepas tempoh sah bermaksud penamatan langganan tidak diperlukan.

    Untuk pas pembaharuan bulanan, anda boleh mengurus langganan anda di laman web Maxis TV https://tv.maxis.com.my/

  • Hasil daripada perjanjian periklanan dengan iQIYI, semua aktiviti penstriman hanya boleh dilakukan di laman web iQIYI

    Selepas membeli pas iQIYI menerusi laman web Maxis TV, anda boleh log masuk nombor telefon anda di aplikasi/laman web iQIYI untuk menikmati penstriman.

  • Ya, anda boleh menerokai pilihan meluas kandungan Maxis TV dengan mendaftar dengan alamat emel dan pilih kad kredit/debit sebagai pilihan pembayaran.

  • Ya. Hanya ikuti langkah dibawah.

    • Langkah 1: Pergi ke laman web Maxis TV website <link to Maxis TV website>
    • Langkah 2: dibawah "Urus akaun"
    • Langkah 3: Klik pada 3 noktah
    • Langkah 4: Tukar pembayaran ke bil Maxis/kredit Hotlink, atau ke kad Kredit/Debit
  • Ikuti sahaja langkah mudah dibawah.

    • Langkah 1: Pergi laman web Maxis TV
    • Langkah 2: Pergi ke "Urus akaun"
    • Langkah 3: Dibawah "Langganan"" Klik pada 3 noktah dan klik "Edit pelan"
    • Langkah 4: Pilih pelan yang anda mahu langgan

     

    Perubahan daripada sooka VIP Entertaiment ke sooka VIP+Sports atau daripada sookla VIP+Sports ke sooka VIP TV akan ditetapkan secara terus sebaik sahaja perubahan pelan berjaya dan caj anda akan dipro-rata sewajarnya.

  • Ikuti sahaja langkah mudah dibawah.

    • Langkah 1: Pergi laman web Maxis TV
    • Langkah 2: Pergi ke "Urus akaun"
    • Langkah 3: Dibawah "Langganan" Klik pada 3 noktah dan klik "Edit pelan"
    • Langkah 4: Pilih pelan yang anda mahu langgan

     

    Perubahan daripada sooka VIP Entertaiment ke sooka VIP+Sports atau daripada sookla VIP+Sports ke sooka VIP TV akan ditetapkan secara terus sebaik sahaja kitaran langganan terkini telah tamat.

  • Ya, anda boleh log masuk ke laman web Maxis TV https://tv.maxis.com.my/ dan pergi ke 'Urus Akaun' untuk membayar dengan kredit Hotlink atau caj ke bil Maxis.

  • Tempoh sah pas bergantung kepada pas-pas. Anda boleh lihat status langganan menerusi aplikasi Maxis, aplikasi Hotlink, aplikasi Hotlink Postpaid dan laman web Maxis TV https://tv.maxis.com.my/

  • Pas ini menawarkan data tanpa had. Walau bagaimanapun, untuk memastikan pengalaman lebih baik bagi semua penggunaan, penggunaan data melebihi batas akan termaktub kepada Polisi Penggunaan Saksama.

  • Peranti Android TV:

    • Sony dan Sharp version 8.0 dan ke atas
    • Peranti Smart TV:
    • Model LG TV 2018 dan ke atas dengan Web OS 4.0 dan ke atas
    • Model Samsung TV 2018 dan ke atas dengan OS Tizen 4.0 dan ke atas

Tonton di mana jua, setiap masa dengan Maxis TV

Perlu menghubungi kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Hotlink