Hotlink Online Store kini dibuka sepanjang masa! Klik untuk peranti terkini & PENGHANTARAN PERCUMA.

Hotlink Online Store buka 24 jam. PENGHANTARAN PERCUMA!

Akses semua keperluan prabayar anda dengan Hotlink Self Serve Portal. Klik

Akses keperluan anda dengan Self Serve Portal

di sini

Soalan Lazim

Perantauan Antarabangsa - Pas Sosial Perantuan Prabayar

  • “Social Pas” ialah pas Perantauan Internet Mudah Alih yang membolehkan pelanggan-pelanggan untuk melayari Internet Tanpa Had untuk Facebook, Twitter dan WhatsApp dengan kuota PERCUMA untuk melayari laman-laman yang lain cth. 50MB untuk Pas 1Hari & 200MB untuk Pas 3Hari.

    Jenis-jenis Pas:

    • Social Pas 1Hari – RM10/Hari dengan PERCUMA 50MB 
    • Social Pas 3Hari – RM20/3Hari dengan PERCUMA 200MB
  • Anda boleh melanggan pas melalui UMB; dail *100#, pilih ‘Perantauan A’bangsa’, dan kemudian ‘Negara’ dan seterusnya ’Social Pas’; anda mempunyai pilihan untuk melanggan pas 1 Hari atau 3 Hari.

  • Social Pas menawarkan akses ‘Tanpa Had’ untuk Facebook/Twitter/WhatsApp ketika dalam perayauan. Pas ini juga memberikan 50/200MB kuota PERCUMA untuk pelayaran laman-laman web yang ‘Tidak Dibenarkan’. Setelah kuota 50/200MB habis, anda akan mengalami kelajuan internet yang diperlahankan kepada 64Kbps apabila anda membuat pelayaran yang laman-laman web yang ‘Tidak Dibernarkan’. Kelajuan internet untuk ‘Laman-laman Web yang Dibenarkan’ tidak akan terjejas sepanjang tempoh sah. Untuk memulihkan kelajuan internet bagi laman-laman web yang ‘Tidak Dibenarkan’, anda boleh menaik taraf kuota anda dengan melanggan Tambah Kuota Data – RM5/50MB.

  • Pas ini boleh didapati di 46 negara termasuk:

    Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Kuwait, Macau, Philippines, Saudi Arabia, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, Turkey, UK, Bangladesh, Brazil, Cambodia, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, Kazakhstan, Laos, Latvia, Lithuania, Mexico, Myanmar, Norway, Pakistan, Panama, Qatar, Russia, Spain, Sri Lanka, Sweden, Tajikistan, UAE, Ukraine, USA, Uzbekistan.

  • Social Pas berharga RM10/hari dan RM20/3hari. Pas ini sah sehingga waktu tengah malam ibu negara yang dilawati cth. Jika anda berada di Australia, pas akan tamat tempoh 12 tengah malam waktu Canberra.

  • facebook.com
    twitter.com
    WhatsApp messenger

  • Social Pas TIDAK termasuk penggunaan secara merantau selain:

    facebook.com

    twitter.com

    WhatsApp Messenger

    Jika anda ingin mengakses internet melalui mana-mana pilihan di atas, penggunaan anda akan ditolak daripada jumlah kuota yang diperuntukkan (50MB atau 200MB).

  • Ya. Anda masih boleh melayari ‘Pelayaran Laman-laman Tanpa Had yang Dibenarkan’ tanpa sebarang caj data walaupun anda telah kehabisan kuota percuma sebelum tempoh sah pas tamat. Namun, kelajuan internet anda akan diperlahankan apabila anda melayari bahagian “Pelayaran Web Tanpa Had Dibenarkan”.

  • Tidak. Pas ini akan tamat tempoh secara automatik pada waktu tengah malam ibu negara yang dilawati.

  • Ya.

  • Ya.

  • Ini mungkin disebabkan oleh aplikasi lain yang cuba mengakses internet pada masa yang sama. Untuk mengelakkan penggunaan data yang tidak diingini, sila tutup semua applikasi (cth. Penyelarasan E-mail, penyelarasan calendar) atau pemberitahuan-pemberitahuan yang mengakses internet.

  • Jika anda telah kehabisan kuota percuma 50/200MB dan masih terus melayari laman web yang bukan percuma, kelajuan pelayaran internet anda akan diperlahankan sehingga pas tersebut tamat tempoh dan TANPA caj-caj tambahan.

  • Tidak; pas bagi setiap negara hanya sah untuk negara tersebut sahaja. Cth. Pas-pas Singapura/tambah kuota data tidak boleh digunakan di Thailand atau negara lain.

  • Tidak; kuota Social Pas tidak diasingkan dan oleh itu anda hanya boleh melanggan 1 pas sahaja untuk sehari. Jika anda perlu untuk meningkatkan kuota data anda daripada 50MB/200MB PERCUMA, anda cuma perlu melanggan untuk Tambah Kuota Data – RM5/50MB.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Ingin berhubung dengan kami?

Cari jawapan di soalan-soalan lazim atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis melalui saluran berikut