Hotlink Online Store kini dibuka sepanjang masa! Klik untuk peranti terkini & PENGHANTARAN PERCUMA.

Hotlink Online Store buka 24 jam. PENGHANTARAN PERCUMA!

Akses semua keperluan prabayar anda dengan Hotlink Self Serve Portal. Klik

Akses keperluan anda dengan Self Serve Portal

di sini

Soalan Lazim

Message Plus - Message Plus

  • Message Plus mempunyai 3 perkhidmatan seperti berikut:

    Perkhidmatan Ciri-ciri
    Auto Reply Membolehkan pelanggan membalas secara automatik SMS yang diterima daripada pelanggan Maxis yang lain, dengan mesej peribadi serta-merta. SMS daripada Operator Tempatan Lain tidak akan terima mesej Auto Reply
    Blacklist Membolehkan pelanggan menyekat pelanggan Maxis yang lain daripada menghantar SMS ke nombor mereka. Perkhidmatan ini tidak dapat menyekat nombor daripada Operator Tempatan Lain, nombor antarabangsa atau Pembekal Kandungan Luaran (ECP)
    Copy Membolehkan pelanggan menghantar salinan SMS yang diterima daripada nombor Maxis kepada nombor Maxis yang lain, operator tempatan lain atau alamat e-mel
  • UMB: Dail *100# > Akaun Saya & Lain Lain > Servis Xtra > Message Plus> Langgan

    SMS: Hantar REG ke 21000

  • Ya, caj langganan mingguan RM0.50 akan dikenakan. Caj SMS pula seperti berikut:

    Perkhidmatan Maxis OLO Operator Tempatan Lain Antarabangsa Emel
    Auto Reply 0.05 Tiada Tiada Tiada
    Blacklist Tiada Tiada Tiada Tiada
    Copy 0.05 0.15 0.20 0.05
    • Auto Reply: Penggunaan akan dicaj untuk setiap penghantaran SMS balasan automatik
    • Blacklist: Tiada caj dikenakan untuk perkhidmatan ini
    • Copy: Dicaj berdasarkan bilangan SMS yang disalin dan dihantar ke nombor destinasi
    • Cth. Satu SMS disalin dan dihantar ke 8 nombor Maxis, 8 x .05 = 0.40 sen
  • Perkhidmatan Aksi Kata Kunci
    Message Plus Message Plus Menu MENU

    Langganan Message Plus

    Pembatalan Message Plus

    REG

    STOP

    Auto Reply Menu Auto Reply Menu ARMENU
    Mesej Auto Reply
    Auto Reply Message
    Aktifkan Auto Reply
    Tutup Auto Reply
    Status  Auto Reply
     
    Blacklist Menu Blacklist BLMENU
    Tambah Nombor Blacklist
    Padam Nombor Blacklist
    Aktifkan Blacklist
    Tutup Blacklist
    Status Sekatan Blacklist
     
    Copy Menu Copy CRMENU
    Copy All
    Conditional Copy
    Padam Copy All
    Padam Conditional Copy
    Aktifkan  Copy
    Tutup Copy
    Status Copy
     
  • Ya, anda masih boleh menukar tetapan semasa tempoh servis dihentikan tetapi ia hanya akan diaktifkan selepas perkhidmatan kembali aktif.

Ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan kami?

Ingin berhubung dengan kami?

Cari jawapan di soalan-soalan lazim atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis melalui saluran berikut