Amaran: Waspada

Amaran: Waspada

Penipuan SMS yang mengaku sebagai Maxis

Atas arahan SKMM, mulai 2 Mei 2023, SMS dengan pautan URL di antara individual akan disekat.

SMS dengan pautan URL akan disekat mulai 2 Mei 2023.

Baca Lebih Lanjut

Kemas Kini Penting: Tukar ke Terma Syarat Am Perkhidmatan - Pengguna Hotlink. Ketahui Lebih Lanjut.

Pengguna Hotlink: Terma & Syarat Dikemaskini. Ketahui Lebih.

Hotlink Tambah Nilai

Kekal berhubung dengan cara mudah ini untuk tambah nilai akaun Prabayar Hotlink anda. Kini kredit anda tidak akan kurang lagi.

Top Up via Hotlink App

Tambah nilai kredit Hotlink Prepaid anda bila-bila masa, di mana jua melalui aplikasi Hotlink.

Top Up Ticket

Tambah nilai dengan kad pilihan anda di aplikasi Hotlink untuk nikmati pengalaman lebih terunggul bagi tambah nilai seterusnya.

Quick SOS Top Up via Hotlink App or UMB

Log masuk aplikasi Hotlink, klik 'Top Up' dan pilih 'SOS Top Up' untuk meneruskan dengan mudah.

Ask-A-Top-Up or Share-A-Top-Up

Kongsi atau minta kredit daripada keluarga dan rakan pada bila-bila masa melalui aplikasi Hotlink atau UMB. Nikmati lanjutan kesahihan akaun setiap kali anda menerima tambah nilai.

Hotlink App

Aplikasi Hotlink

Nikmati pulangan tunai sehingga RM10 apabila anda tuntut tawaran tambah nilai HotlinkMU di Aplikasi Hotlink sebelum membuat tambah nilai.

Credit/Debit Card

Kad Kredit/Debit

Tambah nilai dengan kad pilihan anda di aplikasi Hotlink untuk nikmati pengalaman lebih lancar untuk tambah nilai seterusnya.

Online Banking

Perbankan Dalam Talian

Tambah nilai dalam talian melalui rakan kongsi perbankan pilihan anda atau lakukannya melalui Aplikasi Hotlink.

Top Up Ticket

Tiket Tambah Nilai

Beli tiket tambah nilai di pengedar Hotlink terdekat atau mana-mana cawangan 7-Eleven, myNEWS dan 99 Speedmart.

Tambah nilai di mana sahaja, bila-bila masa, semua cara!

Anda tidak perlu risau lagi kerana kredit anda tidak akan pernah habis. Tambah nilai setiap masa, di mana jua menerusi aplikasi Hotlink, perbankan internet atau e-wallet kegemaran anda hari ini!

MAE

Maybank2u

Maybank2u Step 1

Langkah 1: Klik ‘Prepaid Reload’.

Maybank2u Step 2

Langkah 2: Klik ‘Maxis Hotlink’.

Maybank2u Step 3

Langkah 3: Masukkan nombor telefon.

Maybank2u Step 4

Langkah 4: Pilih amount top up.

Maybank2u Step 5

Langkah 5: Klik ‘Proceed’.

Maybank2u Step 6

Langkah 6: Klik ‘Approve / Terima’.

Maybank2u Step 7

Langkah 7: Klik ‘Confirm & Pay’.

Maybank2u Step 8

BERJAYA!

Jika tidak berjaya, cuba logout dan login dan cuba lagi.

Touch 'N Go Step 1

Langkah 1: Klik ‘Prepaid’.

Touch 'N Go Step 2

Langkah 2: Klik ‘Hotlink’.

Touch 'N Go Step 3

Langkah 3: Masukkan 6-digit PIN untuk pengesahan.

Touch 'N Go Step 4

Langkah 4: Masukkan OTP 6-digit.

Touch 'N Go Step 5

SELESAI!

CIMB Step 1

Langkah1: Klik ‘Transfer Money’.

CIMB Step 2

Langkah 2: Klik ‘Top Up’.

CIMB Step 3

Langkah 3: Masukkan no telefon anda, klik ‘Proceed’.

CIMB Step 4

Langkah 4: Pilih Product dan pilih ‘Maxis’ dan klik ‘Top Up’.

CIMB Step 5

Langkah 5: Klik ‘Approve’.

CIMB Step 6

BERJAYA!

GrabPay Step 1

Langkah 1: Klik ‘Prabayar’.

GrabPay Step 2

Langkah 2: Pilih ‘Maxis Malaysia’.

GrabPay Step 3

Langkah 3: Sahkan nombor mudah alih.

GrabPay Step 4

Langkah 4: Pilih tambah nilai prabayar.

GrabPay Step 5

Langkah 5: Sahkan dan bayar.

Boost Step 1

Langkah 1: Klik ikon.

Boost Step 2

Langkah 2: Klik jumlah yang anda ingin tambah nilai.

Boost Step 3

Langkah 3: Masukkan PIN Boost atau sensor sentuh.

Boost Step 4

SELESAI!

Lebih perkhidmatan kredit, hanya untukmu

Soalan Lazim

Bagaimanakah untuk menambah nilai akaun Hotlink Prepaid saya?

Anda boleh tambah nilai Hotlink Prepaid anda melalui:

  1. Aplikasi Hotlink:
    • Guna perbankan internet, kad kredit/debit, atau E-Wallet.
  2. Dial *100# pada telefon bimbit anda.
  3. E-Wallet, Perbankan Internet atau Perkhidmatan Atas Talian.

Untuk maklumat lanjut, rujuk Tambah Nilai Hotlink.

Adakah terdapat sebarang bayaran atau caj tambahan untuk tambah nilai prepaid?

Jika anda warganegara Malaysia yang menggunakan MyKad, NRIC, Kad Pengenalan Tentera Malaysia, atau Polis Malaysia, hanya jumlah tambah nilai akan dikenakan, tiada caj tambahan.

Untuk bukan warganegara Malaysia, Cukai Perkhidmatan sebanyak 6% akan dikenakan untuk tambah nilai prepaid.

Bagaimanakah saya boleh mengetahui jika transaksi telah berjaya? 

Anda akan menerima SMS dan/atau resit digital di alamat e-mel yang anda isi di aplikasi Hotlink apabila transaksi tambah nilai anda berjaya.

Apakah yang ditawarkan oleh SOS Top Up Hotlink?

SOS Top Up ialah khidmat berdasarkan kecemasan yang membolehkan anda memohon atau meminjam kredit daripada Hotlink.

Siapakah yang layak menikmati perkhidmatan SOS Top Up ini?

Syarat-syarat untuk menikmati tawaran SOS Top Up adalah seperti berikut:

  1. Mencapai tempoh 1 bulan langganan atau lebih.
  2. Berdasarkan kelayakan SOS Top Up (cth. Tabiat tambah nilai dan pembayaran balik dll.)

Adakah terdapat lain-lain caj yang dikenakan untuk khidmat ini?

Caj perkhidmatan akan dikenakan dari tambah nilai anda yang seterusnya. Kredit diberikan serta caj perkhidmatan akan dinyatakan di dalam SMS.

Apakah perkhidmatan Share-A-Top-Up atau perkhidmatan Ask-A-Top-Up?

Dengan Hotlink Ask-A-Top-Up atau Share-A-Top-Up, anda boleh meminta atau menghantar kredit kepada keluarga atau rakan-rakan pada bila-bila masa hanya dalam beberapa langkah mudah.

Ask-A-Top-Up membolehkan anda meminta kredit daripada keluarga dan rakan-rakan pada bila-bila masa melalui Hotlink App atau UMB.

Share-A-Top-Up membolehkan anda menghantar kredit daripada keluarga dan rakan-rakan pada bila-bila masa melalui Hotlink App atau UMB.

Siapakah yang layak menggunakan perkhidmatan Share-A-Top-Up?

Semua pelanggan aktif Hotlink (kecuali pelan Super IDD, pelan Tourist and Traveller’s pack) yang telah menjadi pelanggan lebih dari 30 hari adalah layak untuk menggunakan perkhidmatan Share-A-Top-Up sebagai seorang penderma. Semua pelanggan Hotlink yang aktif atau tidak aktif (kecuali pelan Super IDD, pelan Tourist and Traveller’s pack) (tanpa mengira tempoh langganan) layak menjadi penerima Share-A-Top-Up.

Siapakah yang layak menggunakan perkhidmatan Ask-A-Top-Up?

Semua pelanggan aktif dan tidak aktif Hotlink (kecuali pelan Super IDD, pelan Tourist and Traveller’s pack) (tanpa mengira tempoh langganan) layak menjadi penerima perkhidmatan Ask-A-Top-Up. Pastikan penderma anda mempunyai tempoh langganan lebih dari 30 hari.